Libertat VCF, associació de socis i aficionats del Valencia C.F. alça la seua veu contra qualsevol acte raciste i fa costat incondicionalment als futbolistes i al cos tècnic del Valencia C.F., que hui han tingut la valentia, corpenta i força per a denunciar una actitud que ha de ser erradicada de la nostra societat, i dels nostres camps de futbol, sense pal·liatius.

També lamentem que els protocols establits per La Liga, responsable d’evitar abusos i agressions en la seua competició, per a situacions com l’ocorreguda esta vesprada en l’estadi Ramón de Carranza, no es mostren efectius perseguint amb les suficients contundència i claredat estes actituds. Ens resulta, com a mínim, curiós que puguem revisar múltiples preses de qualsevol acció insignificant d’un partit i de la probable agressió racista d’esta vesprada no s’haja pogut visionar cap.

El resultat ha sigut que l’agredit, Mouctar Diakhaby, no ha pogut continuar en el terreny de joc després de l’incident i, en canvi, s’ha protegit l’agressor, que no ha patit cap sanció, incorporant-se a la represa del partit. És per això que entenem que l’àrbitre ha incomplit una de les seues principals labors: la de fer imperar la justícia i sancionar les agressions en el terreny de joc. També la Federació Espanyola de Futbol té importants responsabilitats en este fet.

Som conscients de la dificultat que suposa gestionar situacions com l’ocorreguda, però tenim la certea que a una direcció del València C.F. oposta fermament i sense dubtes a actituds racistes i sensible a la societat on exercix la seua activitat no li hauria tremolat el pols per a aguantar la posició de frontal rebuig al racisme sense por de les pressions que hagen pogut rebre per part de responsables de l’organització, amenaçant amb possibles sancions disciplinàries, durant els minuts que l’equip ha estat retirat del partit. De la mateixa manera, haurien de dedicar-se contundentment a denunciar estes pressions, que van encaminades a ocultar i justificar les actituds racistes.

Finalment, volem fer una crida a tots els aficionats. Els nostres jugadors hui ens han demostrat que els actes individuals i concrets són la flama necessària per a fer caure les injustícies que encara hui persistixen en la nostra societat. Hui hem pogut sentir-nos orgullosos d’ells d’una forma més valuosa que la d’una bonica jugada o un gol apoteòsic. Hui el valencianisme se sent orgullós dels jugadors que defenen el seu escut perquè, ells sí, saben que el Valencia C.F. és, en essència, valors, història i sentiment. Lluitem per un València C.F. de valors. Lluitem per una societat de valors.

Amunt!

L’equip de Libertad VCF